دانشنامه فنی نیوهلند

مشخصات فنی بیل مکانیکی نیوهلند 215

بیل مکانیکی نیوهلند E215 ورژن Jبیل مکانیکی نیوهلند 215

توان موتور بیل مکانیکی نیوهلند 215 : 118 کیلو وات (158 اسب بخار)

ماکزیمم وزن عملیاتی: 21800 کیلوگرم

گنجایش باکت: 51/0 تا 30/1 متر مکعب

 

 

آینده طلاست

نابغه:

  • کم مصرف
  • بهره­وری بالا
  • نگهداری طولانی مدت و 5000 ساعته روغن هیدرولیک
  • نگهداری آسان

ممتاز:

  • استایل زیبا
  • دوست­دار محیط زیست
  • ایمن
  • راحتی راننده

وظیفه شناس:

  • قابل کنترل
  • قابل اعتماد
  • کاربری آسان
  • تطبیق­پذیر

با دوام:

  • موتور و پمپ­های بزرگتر نسبت به مدل های قبلی نیوهلند
  • ساختار تقویت شده
  • فریم با ابعاد بلندتر
  • بوم­ها و بازوهای با ابعاد بلندتر
  • کفشک های بلند برای استحکام و توزیع وزن بهتر

بیل مکانیکی نیوهلند E215

راندمان بالا

  • مصرف سوخت (در حالت S-Mode) : 20% کمتر
  • بهره­ وری (در حالت H-Mode): 8% بیشتر
  • نیروی بالابرندگی

باکت: 143 کیلو نیوتن

باکت هنگام استفاده از حالت تقویت ­کننده توان: 157 کیلو نیوتن

دیپر (حفار): 102 کیلونیوتن

دیپر هنگام استفاده از حالت تقویت­ کننده توان: 112 کیلونیوتن

  • کشش مالبندی: 229 کیلو نیوتن
  • چرخش قدرتی و پیشروی

گشتاور پیشروی: 16%+

گشتاور چرخش: 10%+

سرعت چرخش: 11%+

  • ساعات کار پیوسته: 30%+

عملکرد موتور جدید نیوهلند کامن ریل (ریل مشترک)

نسل جدید موتور کامن ریل (ریل مشترک) بیل مکانیکی نیوهلند 215 ، تکنولوژی جدیدی را ارائه می­دهد که برای افزایش کارایی و در عین کاهش مصرف سوخت و آلایندگی طراحی شده است. سیستم ریل مشترک تزریق پرفشار سوخت به داخل سیلندرها را تضمین می­کند و بنابراین میزان پاشش سوخت و ترکیب آن با هوایی که از طریق توربوشارژر و افترکولر به سیلندر رسیده است را بهینه می­کند. علاوه بر این، مقدار سوخت وارد شده به سیلندرها بصورت الکترونیکی کنترل می­شود به گونه­ای که «مقدار مناسب» در «لحظه مناسب» تزریق شده و با هوای تازه ترکیب می­شود تا ماکزیمم بازده خروجی موتور را ایجاد کند و در عین حال باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار آلاینده­های خطرناک شود. هم­چنین سر و صدا نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

یک موتور جدید، با دوام، کارآمد، راحت و اقتصادی که به کاهش هزینه ­های عملیاتی کمک می­کند و در نتیجه سود شما را افزایش می­دهد.

(C.P.B. (Continuous Power Boost

تقویت پیوسته قدرت یا Continuous Power Boost یکی از ویژگی­ های منحصر بفرد نیوهلند E215B است. تقویت پیوسته قدرت به این معنی است که اگر اپراتور با عملیات بسیار سختی روبرو باشد، می­تواند این عملکرد را بدون محدودیت زمانی انتخاب کند (فشار هیدرولیک به 8/37 مگاپاسکال افزایش می­یابد). این ویژگی به او اجازه می­دهد بدون هیچ کمبودی در بهره­ وری و قابلیت اطمینان دستگاه، عملیات را دنبال کند. ویژگی منحصر به فردی که فقط توسط شرکت نیو هلند ارائه شده است.

بیل مکانیکی نیوهلند E215BJ

سیستم هیدرولیک جدید

کارآمد و قابل کنترل

برای دستیابی به یک سیستم هیدرولیک بسیار کارآمد، قابل کنترل، سریع و قدرتمند و مصرف سوخت کمتر نسبت به مدل­ های قبلی، مهندسان شرکت نیوهلند نه تنها پمپ­ها را تغییر داده­ اند، بلکه یک شیر کنترل جدید به همراه یک قرقره بازویی ثانویه (لوله­ های شعاعی بزرگتر با پورت­های فلنجی SAE) طراحی کردند که افزایش گشتاور خروجی و حالات جدید عملیات انتخابی را به دنبال داشته است؛ سرعت حرکت نیز افزایش و به ویژه در مورد کارهایی که نیاز به حرکات ترکیبی دارند، قابلیت کنترل بیل مکانیکی نیوهلند 215 بهبود یافته است.

این ویژگی برجسته توسط H.A.O.A Control جدید تقویت شده است.

(H.A.O.A (Hydrotronic Aid Operation Aid

Hydrotronic Aid Operation Aid مؤثرترین ترکیب موجود از یک فناوری الکترونیکی بسیار پیشرفته (که کنترل جامع و «لحظه­ ای» کلیه عملیات دستگاه را فراهم نموده) و یک سیستم هیدرولیک کاملاً طراحی شده و پیچیده است. H.A.O.A خروجی هیدرولیک را بطور مداوم با توجه به تقاضای اپراتور و عملیات، بهینه می­کند و در نیتجه کنترل ­پذیری دستگاه، بهره­ وری و راحتی اپراتور را افزایش و مصرف سوخت را در بیل مکانیکی نیوهلند 215 کاهش می­دهد.

(A.E.P (Advanced Electronic Processor (پردازنده الکترونیکی پیشرفته)

A.E.P یک پردازنده الکترونیکی جدید است که برای انتخاب و نظارت بر همه پارامترهای اصلی عملیات، پیام­ های نگهداری، تشخیص عیب و ذخیره داده­ های عملیات با اپراتور نیوهلند تعامل دارد.

تمام این اطلاعات در مانیتور جدیدی نمایش داده می­شود که دارای صفحه بزرگتری بوده و خواندن ارقام دیجیتالی و اندازه­ های آنالوگ را راحت­ تر کرده است.

مانیتور بیل مکانیکی نیوهلند E215

به سادگی، حالت کاری مورد نیاز را انتخاب می­کنید و A.E.P سیستم هیدرولیک را به گونه­ای تنظیم می­کند که عملیات با ساده­ترین و موثرترین روش انجام شود:

– وضعیت S برای انجام کارهای عادی

– وضعیت H برای مواقعی که به حداکثر توان نیاز است

دو حالت اضافی برای کاربردهای خاص و کار با ادواتی مانند بریکر (چکش) و سنگ­شکن در دسترس است:

– وضعیت A که برای ادواتی که به جریان دو طرفه نیاز دارند، کاربرد دارد و یک سوئیچ اختصاصی در داشبورد، اپراتور را قادر می­سازد جریان روغن دو طرفه را انتخاب کند.

– وضعیت B برای ادواتی که فقط به جریان یک طرفه نیاز دارند.

برای هر دو وضعیت کاری A و B، اپراتور با استفاده از دکمه­ های روی مانیتور می­تواند جریان را با مراحل 10 لیتر در دقیقه­ ای و فشار را توسط مراحل 10 بار تنظیم کند تا کاملاً با پارامترهای ادوات مورد استفاده تطبیق یابند.علاوه بر این، اپراتور نیوهلند می­تواند 9 ترکیب جریان و فشار را برای هر دو وضعیت کاری A و B در حافظه ذخیره کند (درمجموع 18 ترکیب).

(D.O.C. (Dipperstick Optimised Control

شیر کنترل با طراحی جدید دارای یک قرقره ثانویه است که به بازوی حفاری (dipperstick) اختصاص داده شده است. خروج ابزار حفاری (dipper out) با یک جریان دوبل، یعنی با استفاده از جریان دو پمپ به دست می­آید و ورود ابزار حفاری (dipper in) توسط جریان دوبل پمپ همراه با «Conflux» یا چرخش دوباره روغن استفاده نشده که در مسیر بازگشت به مخزن منحرف شده است، حتی سریع­تر هم می­شود.

ترکیب کاملی از سرعت، راندمان، دقت و افزایش تولید.

 دستگاه تاخیر خودکار

سرعت موتور بیل مکانیکی نیوهلند 215 هنگامی که جوی­ استیک­ها در حالت خلاص هستند، به طور خودکار کاهش می­یابد که به صرفه ­جویی در مصرف سوخت، کاهش سر و صدا و آلایندگی و افزایش طول عمر موتور کمک می­کند. هنگامی که یک یا هر دو جوی ­استیک از حالت خلاص خارج می­ شوند، موتور سریعا به حالت سرعت کامل (full speed) برمی­گردد.

نشانه گر دستگاه تاثیر خودگار بیل مکانیکی نیوهلند 215

فضای داخلی جدید

فضای داخلی کابین به طور کامل مجددا طراحی شده است تا حداکثر راحتی و عملکرد بهینه اپراتور فراهم شود. همه سوئیچ­ ها و کنترل­ ها به صورت ارگونومیکی در سمت راست قرار گرفته­ اند تا به آسانی دیده شوند و در دسترس باشند.

رادیو و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جدید، قدرتمند و مؤثر، تجهیزات استانداردی هستند که بدون توجه به شرایط آب و هوایی محیط بیرون، یک فضای کاری مناسب ایجاد می­کنند. در عین حال، طراحی داخلی و مواد مورد استفاده جدید، حس خوبی برای اپراتور ایجاد می­کنند. ساختار صلب کابین، همراه با ضربه ­گیرهای ویسکوز سیلیکون مایع، لرزش را به حداقل می­رسانند. سوراخ ­های رزوه ­دار درون ساختار کابین، امکان اتصال سریع و آسان FOPS اختیاری و محافظ جلویی را فراهم می­کنند، و به طور موثر در ایمنی اپراتور نقش دارند.

کابین بیل مکانیکی نیوهلند E215BJ

مانیتور جدید A.E.P.

مانیتور تازه طراحی شده A.E.P، اندازه­ گیری­ های آنالوگ را بدون در نظر گرفتن شرایط محیط عملیاتی، با یک دید مناسب نمایش می­دهد. صفحه نمایش دیجیتال بزرگ­تر شده است تا دید بهتری ایجاد نماید. اطلاعات مربوط به تعمیر و نگهداری به وضوح نمایش داده می­شود و سیستم تشخیص عیوب، هشدار زودهنگام را در مورد عیوب عملکردی ارائه می­دهد. جزئیات مربوط به هرگونه خرابی یا نقص قبلی نیز ذخیره می­شود.

مانیتور جدید بیل مکانیکی نیوهلند 215

بازکردن پنجره جلو فقط با یک دست

با یک قفل لمسی، باز و بسته کردن پنجره جلو ساده ­تر شده و یک مکانیزم جدید باعث سبک­ تر شدن آن گردیده است.

دسترسی گسترده­ تر به کابین

کنسول سمت چپ که دارای اهرم قفل ایمنی است، در مدل جدید 10 درجه بیشتر از مدل قبلی بلند می­شود. این زاویه بزرگتر، دسترسی گسترده ­تر به کابین را تضمین می­کند که منجر به ورود و خروج آسان­تر اپراتور و راحتی هر چه بیشتر او می­شود.

 

 

صندلی فوق راحت جدید

صندلی جدید فوق­ العاده راحت بوده و به همراه کنسول­ های جانبی یا به طور مستقل از آنها در کلیه جهات و جلو و عقب قابل تنظیم است.دسته­ های صندلی، که با کنسول­ های جانبی یکپارچه شده ­اند، می­توانند در چهار موقعیت مختلف بالا و پایین بروند یا شیب دار شوند و به اپراتور این امکان را بدهند تا وضعیت مطلوب را برای حداکثر راحتی و آسایش خود تنظیم کند.

 

 

طراحی شده برای کاهش موثر هزینه ­های عملیات

طراحی بیل مکانیکی نیوهلند 215 جدید به گونه­ ای است که بازرسی، تعمیر و نگهداری و سرویس ­دهی، بسیار آسان­تر و کم­ هزینه­ تر باشد.فیلتر روغن موتور، فیلترهای سوخت و جداکننده آب از راه دور قابل نصب بوده و از سطح زمین به راحتی قابل دسترسی هستند. هم فیلترهای سوخت و هم جداکننده آب که آلودگی­ها و آب را از سوخت جدا می­کند، نقش مهمی در عملکرد مناسب موتور و دوام آن دارند. اجزای خنک کننده (رادیاتور، خنک کننده روغن هیدرولیک و اینتر کولر) اکنون به صورت موازی نصب شده ­اند، این بدان معناست که بازده خنک­ کنندگی برای قابلیت اطمینان بالاتر اجزا افزایش یافته، در حالی که بازرسی و تمیز کردن آنها ساده ­تر است.

فیلتر روغن موتور، فیلتر بزرگ سوخت (با جداکننده آب داخلی) و جداکننده آب اضافی، از راه دور نصب شده­ اند و از سطح زمین به راحتی قابل دستیابی هستند. هم فیلتر سوخت و هم جداکننده آب، که آلودگی ها و آب موجود در سوخت را جدا می­کند، وظیفه مهمی در قبال عملکرد و دوام موتور دارند.

اجزای خنک کننده (رادیاتور، خنک کننده روغن هیدرولیک، اینترکولر و کندانسور تهویه هوا) اکنون به صورت موازی نصب شده ­اند، این بدان معناست که بازده خنک­ کنندگی بیل مکانیکی نیوهلند 215 برای قابلیت اطمینان بالاتر اجزا افزایش یافته، در حالی که بازرسی و تمیز کردن آنها آسانتر است.

چیدمان ساده کلیه اجزای حیاتی بیل مکانیکی نیوهلند 215 در زیر هر دو پنل سمت راست و چپ، تعمیر و نگهداری را بسیار آسان­تر، سریع­ تر و کم هزینه ­تر نموده و برای سرویس ­دهی، دسترسی بهتری را فراهم کرده است. در کلیه محفظه­ ها فضای زیادی وجود دارد و بیشتر اجزاء به گونه ­ای قرار گرفته­ اند که امکان دسترسی آسان از سطح زمین فراهم شده است. یک طراحی زیبا و مدرن که به فناوری پیشرفته ماشین اضافه شده است.

فیوزها

فیوزها داخل کابین هستند و از گرد و غبار و آب محافظت می­شوند، در حالی که دسترسی و کنترل آنها نیز آسان است.

گریس­ کاری متمرکز

روش­ های نگهداری نیز به لطف گروه ­بندی و متمرکز شدن نقاط گریس­کاری جدید بهبود یافته است. این وضعیت امکان گریس­ کاری آسان همه نقاط سایشی بوم را (پس از هر 500 ساعت کار) از سطح زمین فراهم نموده است. در صورت تقاضای مشتری، E215B می­تواند مجهز به یک «سیستم گریس­ کاری اتوماتیک متمرکز» باشد تا تمام نقاط سایشی ماشین را با مقدار صحیح گریس و در زمان مناسب، گریس­ کاری کند. یک ابزار عالی برای کاهش همزمان رویه ­ها و هزینه های نگهداری و در عین حال افزایش قابلیت اطمینان و دوام ماشین.

تعمیر و نگهداری فضای داخلی کابین

  • کفی جداشونده دو تکه با دستگیره ­هایی برای برداشتن آسان؛ که جهت تسهیل در تمیز کردن فضای داخلی کابین بیل مکانیکی نیوهلند 215 ، یک روزنه تخلیه در زیر آن قرار دارد.
  • فیلتر تهویه مطبوع، که در زیر صندلی قرار دارد، و برای تمیز کردن آسان­تر می­تواند بدون ابزار و از سطح زمین به راحتی جدا شود.

روغن هیدرولیک با ماندگاری طولانی

روغن هیدرولیک استفاده شده توسط شرکت نیو هلند از ویژگی­ های عالی ضد امولسیون بهره ­مند بوده و ترکیبی بهینه از افزودنی­ های ضد سایش و آنتی اکسیدان است که باعث افزایش عمر سرویس­ دهی به 5000 ساعت شده و تعداد دفعات تعویض روغن را کاهش می­دهد و در نتیجه باعث کاهش چشمگیر هزینه­ های عملیات و پاکیزه ماندن بیشتر محیط زیست می­شود.

موتور:

قدرت فلایویل (ISO 14396/ECE R120)……………………………………………………………………….. 118 کیلو وات/ 158 اسب بخار

ماکزیمم دور قابل دسترسی تحت عملیات…………………………………………………………………………….. (Governed rpm2000)

مدل موتور…………………………………………………………………………………………………………………………….. HINO J05E

نوع……………………………………………………………………………………… دیزل چهار زمانه، تزریق مستقیم، توربوشارژ و اینترکولر

حجم………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 1/5 لیتر

تعداد سیلندر………………………………………………………………………………………………………………………………………… 4

قطر سیلندر × کورس ………………………………………………………………………………………………………… 112 × 130 میلی­متر

ماکزیمم گشتاور در 1600 دور بر دقیقه …………………………………………………………………………………………… 572 نیوتن متر

فیلتر روغن قابل نصب از راه دور برای تعویض آسان­تر

کنترل دور موتور به صورت الکترونیکی، نوع عقربه­ ای (dial)

سلکتور اتوماتیک حالت خلاصی، هنگامی که همه کنترل­ ها در حالت خلاص قرار دارند، دور موتور را به حداقل می­رساند.

سیستم الکتریکی:

ولتاژ ……………………………………………………………………………………………………………………………………………..24 ولت

آلترناتور (دینام) ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 50 آمپر

موتور استارتر ……………………………………………………………………………………………………………………………… 5 کیلو وات

باتری­های استاندارد بدون نیاز به مراقبت 2عدد ………………………………………………………………………… (maintenance-free)

ظرفیت ……………………………………………………………………………………………………………………………….. 96 آمپر ساعت

سیستم هیدرولیک:

پمپ­ های با ظرفیت بالاتر، برای تأمین جریان بیشتر در دور کمتر؛

طراحی مجدد شیر کنترل اصلی، با اضافه کردن قرقره دیپر ثانویه و عملکردهای جدید و ایمن؛

لوله ­های شعاعی بزرگتر با پورت­های فلنجی SAE؛

H.A.O.A (کمکی فعال هیدروترونیک) برای به دست آوردن بهترین خروجی هیدرولیک مطابق با تقاضای اپراتور/عملیات؛

دستگاه E.S.S.C (کنترل سرعت­سنجی موتور)، برای استخراج تمام توان هیدرولیکی نصب شده؛

D.O.C (دیپر کنترل بهینه) به لطف قرقره ثانویه و اختصاصی شیر کنترل و سیستم Conflux؛

C.P.B (تقویت­ کننده پیوسته توان) که به اپراتور اجازه می­دهد توان اضافی را هر گاه و هر چقدر که نیاز داشت، استفاده نماید.

A.E.P. (پردازنده الکترونیکی پیشرفته) در تعامل با اپراتور برای انتخاب و نظارت بر پارامترهای کاری اصلی، برنامه­ های نگهداری، تشخيص عیوب خود و ذخيره ­سازی داده ­ها به لطف مانیتور جدید با صفحه نمایش دیجیتالی بزرگتر و گیج­ های آنالوگ؛

دو حالت عملیاتی:

S: برای عملیات حفاری عادی؛

H: وقتی حداکثر توان مورد نیاز است؛

دو حالت برای اتصال ادوات:

A: برای ادواتی که به جریان دو برابری پمپ نیاز دارند؛

B: برای ادواتی که فقط با جریان یک طرفه پمپ سر و کار دارند، مانند بریکر (چکش).

دستگاه استاندارد جریان دو برابری پمپ و شیر هدایت کننده که هنگام انتخاب حالت A به طور خودکار فعال می­شود؛

دکمه فشاری تخلیه فشار لوله برای تسهیل در تعویض ادوات بدون نشت روغن از لوله­ کشی­ ها؛

فیلتر هیدرولیک فوق­ العاده حساس (8 میکرون) برای تصفیه بی­ نقص روغن و کمک به افزایش مدت زمان نیاز به تعویض روغن.

پمپ­ های اصلی بیل مکانیکی نیوهلند 215 :

دو پمپ دبی متغیر با تنظیم دبی الکترونیکی.

دبی پمپ­ ها در حالت بی باری به طور خودکار به صفر می­رسد.

دبی ماکزیمم ………………………………………………………………………………… 2 × 220 لیتر در دقیقه

پمپ دنده ­ای مدار پایلوت

دبی ماکزیمم ……………………………………………………………………………………….. 20 لیتر در دقیقه

ماکزیمم فشار عملیاتی:

اتصال ادوات/ پیشروی ……………………………………………………………………………. 3/34 مگاپاسکال

چرخش ……………………………………………………………………………………………….. 29 مگاپاسکال

ازدیاد قدرت ………………………………………………………………………………………… 8/37 مگاپاسکال

سیلندرهای هیدرولیک ……………………………………………………………………………….. تاثیر مضاعف

بالابر (2)- قطر سیلندر×کورس ……………………………………………………………….120×1355 میلی­متر

نفوذ (1)- قطر سیلندر×کورس ………………………………………………………………..135×1560 میلی­متر

باکت (1)- قطر سیلندر×کورس ……………………………………………………………….120×1080 میلی­متر

سیستم انتقال قدرت

نوع …………………………………………………………………………… هیدرواستاتیک، دو سرعته

موتورهای پیشروی ……………………………………… 2، نوع پیستونی محوری، با جابجایی دوبل

ترمز ……………………………………………………………………………….. نوع دیسکی اتوماتیک

درایو نهایی …………………………………………………………….. حمام روغن، کاهنده سیاه ­ای

قابیلت تغییر زاویه (به طور پیوسته) ………………………………………………… 70% (35 درجه)

سرعت پیشروی:

دنده سنگین …………………………………………………………. از صفر تا 6/3 کیلومتر بر ساعت

دنده سبک ……………………………………………………………… از صفر تا 6 کیلومتر بر ساعت

کشش مالبندی ………………………………………………………………………… 229 کیلونیوتن

دستگاه اتوماتیک Downshift: برای قرار دادن موتورهای پیشروی در حالت ماکزیمم جابجایی با انتخاب سلکتور «سرعت» وقتی به کشش بیشتری نیاز است.

چرخش:

موتور چرخنده …………………………………………………………………… نوع پیستونی محوری

ترمز چرخنده …………………………………………………………………….. نوع دیسکی اتوماتیک

درایو نهایی ……………………………………………………………. حمام روغن، کاهنده سیاره ­ای

سرعت چرخش ……………………………………………………………………….5/12 دور بر دقیقه

کابین و کنترلرها

سقف شفاف.

تهویه اتوماتیک استاندارد.

کنترل ها …………………………………………………………………………………………….. پایلوتی

دو اهرم با حرکت در دو جهت متقاطع (صلیبی) تمام حرکات تجهیزات بیل مکانیکی نیوهلند 215 و چرخش سازه را فعال می­ کنند.

دو پدال با اهرم­ های دستی تمام حرکات شنی و چرخش برعکس را کنترل می­ کنند.

یک اهرم ایمنی، مدار پایلوت را کاملاً متوقف می­ کند.

ظرفیت (بر حسب لیتر):

روغن روانکاری …………………………………………………………………………………22

خنک­ کننده ……………………………………………………………………………………. 22

مخزن سوخت ………………………………………………………………………………. 370

سیستم هیدرولیک ………………………………………………………………………….230

 

بوم یک تکه

ابعاد (میلی ­متر)- وزن کاری

عملکرد حفاری

بوم یک تکه = 5650 میلی­ متر

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *